keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Virheellinen ihminen

Olen miehenä, isänä, työläisenä, yrittäjänä, rakastajana, sosiologina ja ystävänä tehnyt varmasti monia virheitä ja mokia. Monia asioita olen myös laiminlyönyt: olen varmastikin laiminlyönyt usein ja monia ystäviäni, jättänyt käyttämättä mahdollisuuksia tehdä väitöskirjani loppuun, en varmaankaan kääntänyt tarpeeksi montaa kiveä tutkiakseni mahdollisuuksia jatkaa yritystoimintaa, en antanut Norjalle riittävän pitkään mahdollisuutta muodostua kotimaakseni ja olen lopettanut yrittämästä joissakin ihmissuhteissani, luikkinut karkuun, heittänyt hanskat tiskiin, olenhan ihminen, ja sellaiset tekevät virheitä ja jättävät asioita tekemättä silkkaa laiskuuttaan, ymmärtämättömyyttään tai mukavuudenhalustaan.

Ihmisenä nämä kaikki virheeni minulle anteeksiannetaan. Olenhan ihminen. Eikä muuta mahdollisuutta ole. Kaikissa muissa paikoissa ja muissa rooleissa, muttei työntekijänä. Työntekijänä minulle ei ole suotu lupaa tehdä virheitä. Tämä todistaa, että työnantajan kannalta olisi parempi, että tehtävää hoitaisi robotti.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti