torstai 14. elokuuta 2014

Tsemppiä vihreälle veljelle



Kuulin tänään järkytyksekseni Kristian von Essenin sairastuneen leukemiaan. Hyvä mies, jonka tekemisiä olen seurannut pitkään, ja tämän perspektiivini perusteella olen vakuuttunut, että Kristian, jos kuka, tästä selviää.

Minulla on ollut nuoresta alkaen periaatteena käyttää vähemmistökieltä aina silloin kun siihen on hyvä syy, ja vaikka Kristian käyttääkin täydellisesti molempia kotimaisia kieliä, hänen kanssaan olen tavannut keskustella toisella kotimaisella. Koska suomi kuitenkin on äidinkieleni ja tämän foorumin kieli, tämän kirjoitan nyt suomeksi.

Olen äänestänyt Krisua kahdesti Vihreiden varapuheenjohtajaksi. Hän on maakuntien ääni, ja yrittäjä, ja molempia ääniä pitää vahvistaa Vihreissä. Lisäksi Uudenmaan Vihreiden puheenjohtajana hän on pitänyt kokoukset erittäin hyvin hanskassaan, kuten myös Lappeenrannan puoluekokouksenkin. Hänen kuivakahkoon brittityyliseen huumorintajuunsa minun on helppo samastua.

Kristianista olisi suuremmillekin areenoille, minne aion häntä vastaisuudessakin tukea. Onneksi hän on alusta asti saanut hyvää hoitoa ja perheensä tuen. Kaikkien muidenkin tukea tässä urakassa kuitenkin tarvitaan. Olen rinnallasi, Kristian.

Kristianin tapaus on pysäyttävä. Hän ei ole minua kuin kaksi vuotta vanhempi, ja on aina välittänyt hyväkuntoisuuden vaikutelmaa. Minulla on vielä asuntolainaa maksamatta, mutta mikä kaikkein tärkeintä, haluan nähdä pienen tyttäreni kasvavan ja seurata esikoulunsa juuri aloittaneen poikani koulunkäyntiä ja miehistymistä, Kaikki me täällä olemme laina-ajalla, aiemminkin tervekin voi kerran sairastua ja jokaisesta päivästä pitää olla kiitollinen, perusterveen himokuntoilijankin.

Kristianin blogia - jossa hän omalla äidinkielellään kertoo sairastumisensa ensi vaiheista - voi lukea klikkaamalla tämän bloggaukseni otsikkoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti