Pankkisalaisuuteni paljastamisenkin uhalla, katson velvollisuudekseni kertoa, miten Osuuspankki kohtelee entisiä asiakkaitaan. Näyttää vahvasti siltä, että entisten asiakkaiden palveleminen ei ole prioriteettilistan kärjessä, siksi verran he näitä pompottelevat.
Vaihdoin asuntolainapankkia ja siis pankkia vajaat parisen kuukautta sitten. Tässä yhteydessä myös lakkautin Kultaturvavakuutuksen. Sitä, mistä tämä vakuutus oli otettu, ei Erkkikään ota selvää, sillä Osuuspankki ja Pohjola ovat samaa konsernia, OP-Pohjolaksikin kutsuttua.
Sain Genworthilta kirjeen, jonka mukaan en ole maksanut vakuutusmaksuja. No, en tietenkään ole, sillä lakkautin vakuutuksen verkkopankista, mistä lakkautuksesta sain oikein kotiin kirjeenkin (mitä en tietenkään löydä nyt tähän hätään).
Kun sitten soitan Genworthiin, sieltä kerrottiin, että heille ei ole saapunut se tieto, että vakuutukseni on lakkautettu. Soitan sitten OP:hen/Pohjolaan/OP:hen/Pohjolaan.
Joka kerran arvaus on väärä. Pankkivirkailijan mukaan kyse on Pohjolan vakuutuksesta, eikä hän sitä näe, ja Pohjolan mukaan kyse on OP:n vakuutuksesta, eivätkä he sitä näe. Ja OP:n mukaan juttu on paikallisen OP:n konttorini käsissä.
No, siellä käsissä se jo oli. Ja käsiin meni, kun sen pankin virkailijan mukaan se vakuutus on Pohjolan juttuja, eikä hän voi sille mitään. Ja toisen virkailijan mukaan se vakuutus on Genworthin heiniä.
Jos en alun alkaen olisi ollut valmiiksi sekaisin, nyt olen. Oliko vakuutukseni siis OP:lta, Pohjolalta, OP-Pohjolalta, Genworthilta, OP-Genworthilta, GP-Onworthilta vai Pohworth/OP:sta? Apuu-va!
Lopulta sain käsiini siksi verran ystävällisen virkailijan, joka osasi minua valistaa sen verta, että OP ja Pohjola tosiaankin ovat/eivät ole samaa firmaa. Samaa sen verran, että heillä on yhteinen nettisivu, jossa pääsee yhdellä klikkauksella esimerkiksi lakkauttamaan vakuutuksen. Missään siellä ei kuitenkaan lue, kumman/kenen vakuutuksen juuri tulee lakkauttaneeksi, eikä sillä luulisi olevan mitään väliäkään, jos kerran tämmöinen keskitetty allinone-lakkautus on tehty.
Nyt meni hermot. Ja ilmeisesti myös rahat, jos kerran asiakas hyvässä uskossa toimittuaan joutuu omaksi tappiokseen maksamaan sen, että firmojen välinen työnjako on näin epäselvästi toimitettu.
Saaga päättyi sitten siten, että lopulta OP:n virkailija ja genworthilainen molemmat totesivat kerettiläisesti ja epävirallisesti, että kun vakuutus on vapaaehtoinen, maksamattomuus ei johda mihinkään muuhun kuin vakuutuksen lakkaamiseen. Juuri siihen, mihin halusinkin. Miksi tällaisia karhuja sitten pitää lähettää, niistähän vain koituu kaikille turhaa vaivaa?
VastaaPoista