tiistai 11. elokuuta 2015

Kun sponsorointi tekee tyhjäksi itsensä

Seuraan Englannin Valioliigaa intohimoisesti, tai ainakin tiiviisti, tai ainakin joukkuettani West Hamia. Ja siitä alaspäin seuraavaa sarjatasoa, jota nyt Championshipiksi kutsutaan. Sen sijaan jätän väliin perinteiset englantilaiset cup-kilpailut (cup ja liigacup), jotka ovat monelle perinnetietoiselle (britille) lähes yhtä tärkeitä kuin liigapalloilu. Miksi?

Ei pienin tähän väliinjättämiseen myötävaikuttava syy ole suinkaan se, että kilpailut vaihtavat nimeä joka vuosi sen mukaan, kuka niitä sattuu sponsoroimaan. Pitäisi olla todella hardcore, jotta haluaisi pysytellä kärryillä, minkä nimen taakse minäkin vuonna sattuu piiloutumaan cup ja minkä liigacup,

Sponsoroiden tarkoitus on kai maksimoida näkyvyytensä. Ei se näin tapahdu, jos sponsori karkoittaa potentiaaliset katsojansa, koska nämä eivät tiedä, mistä kilpailusta on kysymys. (tämä pitäisi kai kirjoittaa englanniksi, jotta menisi perille oikeaan osoitteeseensa).

Siis: there is no point in naming the English football cup competitions according to their sponsor. When the names change year after year, one loses all possible clue, under which sponsored name is which traditional cup competition. Mainly for this reason I don't watch English cup competitions.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti