Kokeilin kerran vähän nuorempana Hesarin jakoa, että josko siitä olisi työkseni. No, ei ollut, vaikka olin suhteellisen vetreä ja poikamies, kun en osannut nukkua päiväsaikaan. Kokeiluksi jäi.
Munkkivuoressa jakopiiriä varoitettiin erikseen jo nyttemmin edesmenneestä runoilija Lassi Nummesta, tai oikeamminkin hänen asiakaspalautteistaan. Hän halusi lehtensä sileänä, siistinä, tahrattomana ja rypyttömänä. Silloin mietin, että moinen pitäisi palkita oikein erikseen henkilökohtaisella huomionosoituksella, mutta jätin sikseen. Nyt olen minä Lassi Nummi, vihainen vanha mies, joka on hyvin tyytymätön postipalveluun.
Nyt kun kuukauden aikana taas on jäänyt tilaamani (Urheilusanomat) -lehti tulematta kahdesti, ensin ajallaan - lehti sisältää päiväkohtaisia veikkausvihjeitä ja ennakkopuffeja, joten lehden puoleentumisaika on yksi päivä - ja sitten ollenkaan, jouduin toteamaan, että ei ole lehti enää entisensä. Lehdellä ei ole asiakaspalvelunumeroa, eikä sähköisessä palautelomakkeesta löydy kohtaa toimitusvaikeuksille. Piti soittaa postin jakeluun.
Olen ennenkin tilittänyt ryppyistä suhdettani Postiin vanhassa blogissani. Tallensin muutamia vuosia sitten Porvoon postin jakelupuhelinnumeron, koska jakelupalautteeseen on vuosien aikana ollut syytä, liikaakin. Ei ollut se numero enää käytössä, kun ei kohta enää Porvoon postikaan ole käytössä. Lupasivat sitten asiakaspalvelukeskuksesta kyllä pahoittelujen kera toimittaa palautteen sille, minne se kuuluu. Herra tietää, minne, jos ei kohta enää sitä tahoa, jonne palaute kuuluisi, ole olemassa.
Sitten vielä kehottivat antamaan palautteen sille, kelle se kuuluu, eli Urheilusanomille, vaikka ei se sinne kuulu, jos Posti on mokannut, ei Urheilusanomat. Ovat ulkoistaneet likapyykkinsä pesun lehden tilaaja-asiakkaalle itselleen, ja virheensä postipalvelun tilaaja-asiakkaalle.
Ei ole Posti enää entisensä. Vennamon Pekkakin sen jo tiesi, mainostaessaan tällä sloganilla johtamaansa Postia neljännesvuosisata sitten. Pekka oli visionäärinen ja viisas mies.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti